Budżet partycypacyjny Warszawa 2017

Do trzech razy sztuka: na Żoliborzu po raz pierwszy do głosowania dopuszczony został zgłaszany od trzech edycji projekt ucywilizowania ul. Słowackiego. Projekt obejmuje m.in. wyznaczenie przejścia dla pieszych przed Urzędem Dzielnicy i uporządkowanie obecnego bałaganu w infrastrukturze rowerowej. Gorąco polecamy!

Obszar Żoliborz Centralny

15. Bezpieczna i przyjazna przestrzeń ulicy Słowackiego: przejście dla pieszych, pasy dla rowerów, nowe miejsca postojowe
Wyznaczenie przejścia dla pieszych przez ul. Słowackiego przy Filareckiej (na wysokości Urzędu Dzielnicy), 20 nowych miejsc postojowych na ul. Słowackiego od pl. Wilsona do Krechowieckiej, pasy rowerowe na jezdni oraz nowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Szczepanowskiego.

Obszar Marymont-Potok - Żoliborz Dziennikarski

1. Rowerowy Żoliborz - Dziennikarski i Marymont
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.

10. Ciszej na Kępie Potockiej
Ustawienie ściany z ekologicznych, drewnianych paneli, obsadzonych pnączami, z wykorzystaniem istniejącego wału ziemnego o długości ok. 160 m wzdłuż Wisłostrady na wysokości placu zabaw w Parku Kępa Potocka w celu zmniejszenia hałasu, który jest uciążliwy dla użytkowników tego terenu zielonego i mieszkańców osiedli przy ul. Gwiaździstej.

Obszar Sady Żoliborskie - Zatrasie

1. Bezpieczne przejście dla pieszych przy Broniewskiego 26
Projekt obejmuje wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów przy zjeździe z Broniewskiego do Galerii Żoliborz

4. Bezpieczna droga do SP267
Stworzenie bezpiecznej strefy - przejścia dla pieszych przy SP267, poprzez wyniesienie skrzyżowania ulic Braci Załuskich i Sady Żoliborskie do wysokości chodnika.

5. Bezpieczna Elbląska – nowe przyjazne rondo
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na rondzie ul. Elbląskiej, Przasnyskiej i Saperskiej poprzez utrudnienie przejazdu pojazdów „na wprost” (z pominięciem ruchu okrężnego). Projekt zakłada przebudowę powierzchni brukowanej (przełożenie i wyniesienie kostki i wbudowanie krawężnika miedzy powierzchnią asfaltu i kostki) oraz montaż 6 progów wyspowych.